måndag 21 september 2015

Weekend recap

Jag hade en riktig superhelg. Det började i fredags kväll då jag var uppe hos mamma på middag med Sara, Masja och Carina. Jag och mamma styrde upp det som en tackmiddag till Carina för hjälpen vid bröllopet. Mamma hade gjort en liten buffé till varmrätt och jag hade gjort ett par snittar till förrätt och en tårta till efterrätt. Det blev mycket lyckat och väldigt trevligt. Det är så skönt och avslappnat att umgås med personer man känt hela livet. 

I lördags ställde jag och Marcus upp på en photoshoot med vår bröllopsfotograf - Kristin photography. Hon har några praktikanter som går på gymnasiet och hon skulle göra en workshop med en riktig fotografering för att de skulle se hur det går till. Först fotades jag till ett speciellt projekt som Kristin håller på med och sedan fick jag byta om till min brudklänning för då skulle vi göra en bröllopsfotografering. Det var verkligen skitkul. Väldigt speciellt att få vara modell för en dag. Jag blev ordentligt stylad innan så jag kände mig riktigt snygg. 


Sen åkte jag med Sara till Uppsala. Wictor hade fixat middag när vi kom fram och sen gick vi alla tre på konsert - Johnny Cash roadshow. Det var verkligen jättebra. Det var nästan som att han var där på riktigt. 



Innan jag åkte hem igår hann vi med ett biobesök. Vi såg Disneys Insidan ut och det är nog första gången jag varit på bio redan klockan 11:30. Det var vi tre och en hel del ungar och deras föräldrar. Men jag undrar om inte vi tyckte att filmen var bäst. Den kan jag verkligen rekommendera. Den visar på ett väldigt bra sätt varför alla våra känslor är viktiga. 


Inga kommentarer: