tisdag 22 september 2015

Vardagsmotion

Jag började dagen med ett skivstångspass. Det var lika bra att få träningen avklarad innan träningsvärken från gårdagens bootcamp kom smygandes. Jag brukade inte tycka om skivstångspass men den här ledaren är jättebra och det gör mycket. 


På förmiddagsrasten tog jag en promenad runt ån. Och det var tur att jag passade på då för sen blev det ju betydligt sämre väder. Men på förmiddagen var det jätteskönt. 


Sen jag kom tillbaka från semestern har jag faktiskt varit ute och gått nästan varje förmiddag. Det är bara om det regnat eller om jag har haft möte som jag inte gjort det. Jag tycker att det är jätteskönt att få lite frisk luft. Och jag kan ju faktiskt lika gärna äta min frukt gåendes som sittandes i fikarummet. Jag försöker även gå ut en sväng på lunchen så ofta jag kan. Jag tror att det blir viktigare och viktigare ju längre in på hösten vi kommer. Snart kommer det vara mörkt både när man går till jobbet och hem och då är det nog bra att gå ut en stund på dagen så att man får lite ljus på sig. 

Inga kommentarer: