torsdag 17 september 2015

På't igen

Det blev inget jobb för mig idag. Jag var uppe tidigt imorse och åt frukost men sen fick jag ont i huvudet och började må illa så då var det bara att gå och lägga sig igen. Och då sov jag till lunch så jag var nog inte helt hundra ändå. Men när jag vaknade kände jag mig mycket bättre så jag har minst sagt varit rastlös under eftermiddagen. Snacka om att man får överskottsenergi av att inte göra någonting i flera dagar. Så nu längtar jag verkligen efter att gå till jobbet imorgon.

I väntan på att mitt favoritprogram Hela Sverige bakar ska börja tänkte jag dela med mig att ett middagstips. Jag hade nämligen tjejerna över på middag i lördagskväll när Marcus var i Stockholm på grabbhelg. Det var så länge sen jag hade en middagsbjudning så jag höll på och planerade hela veckan. Jag älskar verkligen att planera och fixa inför middagar och fester men det senaste halvåret har ju all tid gått åt till en väldigt speciell fest och då har det inte riktigt funnits tid för mindre tillställningar.

Tjejerna fick iaf en välkomstdrink när de kom och så hade jag ställt fram lite snacks och parmesanchips som jag hade gjort och som brukar vara uppskattade. Till förrätt blev det en avokodo- och mangokompott med räkor. I receptet är det kräftstjärtar men jag bytte ut det mot räkor då Karin inte är så förtjust i kräftstjärtar.


Sen blev det italiensk lax till varmrätt. Jag tycker att det går bra att äta som det är men Marcus tycker att det kan bli lite torrt så därför gjorde jag en tzatziki till.


Till efterrätt blev det hallon- och lakritspannacotta. Jag var lite skeptisk men jag kunde inte låta bli när jag såg att det var gjort på mina favoritgodisar. Och det var faktiskt riktigt gott och dessutom superenkelt att göra.


Inga kommentarer: