onsdag 15 april 2015

Träningseufori


Lyxar till det lite efter ett grymt träningspass. Eftersom jag missat så många bootcamp-pass är Maria snäll och låter mig köra med onsdagsgruppen också. Därför har jag kört dubbla pass både förra veckan och den här veckan. Ska göra det nästa vecka också för det är så jäkla kul. Det är svårt att förklara för någon som inte tränar på samma sätt hur kul det verkligen är. 

Idag körde vi cirkelträning med åtta olika övningar; burpees, idioten, jumping squat på bänk, bänkpress, fällkniven, lårcurl på boll, mountainclimbers och rygglyft med rodd. Vi jobbade i 45 sekunder och vilade 15 sekunder i fem varv utan någon vila mellan varven, alltså 40 minuters stenhård träning. Jag var helt slut efteråt men ändå i ett sånt enormt lyckorus. Det är en så grymt skönt känsla att ta ut sig till max. Och känslan håller i sig länge. Jag har fortfarande en lyckokänsla i kroppen nu tre timmar senare. Jag är så glad att jag anmälda mig till nästa omgång också. 

Inga kommentarer: