måndag 20 april 2015

Sunny weekend

Började lördagen på bästa sätt med en grym frukost. Det blev crepes gjorda på havregryn, ägg och mjölk fyllda med kvarg och rivet äpple. Mums!


När frukosten lagt sig gav jag mig ut på årets första joggingrunda. Jag hade bävat för det under hela veckan och sett fram emot det med skräckblandad förtjusning. Jag kommer ihåg hur jäkla jobbig den första rundan var förra året så jag var inställd på det värsta. Men det gick faktiskt mycket bättre än förväntat. Jag sprang fem kilometer och jag hade nog orkat ett par kilometer till. Dessutom sprang jag ungefär fem minuter snabbare jämfört med första rundan förra året. Så det kändes bra. Det var faktiskt riktigt härligt att ge sig ut i solskenet. Jag bjuder på en bild på en svettig men väldigt nöjd Hanna efteråt. 

 
Jag var mycket nöjd med min nya löparjacka som jag fyndade på Stadium. 100 kr istället för 400 kr är en bra deal tycker jag. 

Sen satte jag igång med att städa på balkongen. Usch vad skitigt det blir när det bara får stå några månader. Det tog lite tid men nu är det rent och fint. Nu ska vi bara pimpa den lite med nån växt och nån lykta eller liknande. När jag var klar unnade jag mig en stund i solskenet. Efter ett tag gick solen i moln men då drog jag bara en filt runt mig så jag kunde sitta ett tag till. 


Igår började jag och Marcus dagen med ett bröllopsmöte. Under lite drygt två timmar gjorde vi en avstämning och gick igenom allt på att göra-listan. Det känns bra det här!

Sen satt jag på balkongen hela eftermiddagen. Solen strålade från en klarblå himmel och det var jättevarmt och skönt. 


Inga kommentarer: