söndag 26 april 2015

Träning, shopping och trevligheter

Fredagar brukar jag ofta börja med ett spinningpass. Så också i fredags. Det är så skönt att få det avklarat och kunna ta helg direkt efter jobbet. 


I fredags var vi nämligen några kollegor som gick direkt till Pitchers efter jobbet så då var det extra skönt att ha träningen avklarad. Det blev en jätterolig kväll. Jag skrattade så jag grät vid ett flertal tillfällen. Till exempel tyckte vi att det var otroligt roligt att räkorna i ceasarsalladen var handskallade. Efter en hel arbetsdag och ett par glas vin är man ganska lättroad. 



Det blev ett glas vin för mycket under fredagskvällen för att jag skulle orka träna igår. Jag fick nöja mig med en långpromenad istället. Sen blev det lite shopping på Tuna park. Bland annat passade jag på att köpa de här skorna då Stadium hade 25 procent på allt för medlemmar. 


Snygga va?! Jag upptäckte att mina sneakers som jag brukar använda och promenera i var ganska slitna så jag behövde verkligen ett par nya för det ändamålet. Jag fick nämligen en blåsa under foten efter en promenad för ett par veckor sedan och tyckte att det var väldigt konstigt eftersom det var ett par väl ingångna skor. Men när jag undersökte de lite närmare upptäckte jag att sulan hade slitits ganska rejält och var väldigt tunn på en del ställen så det var nog inte så konstigt. 

Efter shoppingrundan gick jag upp till mamma och Lasse och kollade på Guif och blev bjuden på mat. Guif var inte direkt någon höjdare så vi får verkligen hoppas att de höjer sig några nivåer till nästa match. 

Sen bjöd mamma med mig på konsert på teatern. Det var Sanne Salomonsen och Mats Ronander som uppträdde. Det var riktigt bra och jag kände igen mycket fler låtar än jag trodde att jag skulle göra. 



Däremot fick kvällen ett tråkigt slut när vi upptäckte att mammas cykel var stulen när vi kom ut efter konserten. Det är så jäkla tråkigt att man inte får ha sina saker i fred. 

Inga kommentarer: