torsdag 23 april 2015

Just an ordinary day

Jag började dagen med en promenad. Vilken skillnad det är mot i vintras. Då fick jag verkligen kämpa med viljan för att ge mig ut i mörkret och kylan. Nu krävs det fortfarande en del vilja för att gå upp ur sängen men när jag väl kommer upp och ser att solen redan är uppe då är det inte alls svårt att motivera sig. Det är den bästa starten på dagen. 


Efter jobbet gick mamma och jag en promad i Kronskogen. Jag ger mig ju helst inte ut i skogen på grund av min ormfobi så jag hade lite lätt ångest. Men det går bättre när jag går tillsammans med någon annan då jag får tänka på något annat när man går och pratar. Men mamma höll på att skrämma slag på mig vid ett tillfälle. Hon petade lite lätt på mig för att peka ut några fina blommor. Men då hoppade jag högt och trodde att hon hade sett en orm. Snacka om att jag är skadad. Men annars gick det bra så det var kanske ett steg i rätt riktning. 


Sen följde jag med upp till deras lägenhet för att kolla in deras nya utemöbler och ge min syn på hur de skulle stå. Det var en riktigt snygg grupp och jag blev nästan lite avundsjuk. 


Inga kommentarer: