onsdag 7 januari 2015

Tillbaka till verkligheten

Jaha, då var ledigheten över och första arbetsdagen avklarad. Jag hade faktiskt ingen ångest alls igår kväll men det var inte förrän klockan ringde imorse som jag verkligen insåg vad det innebär att vara tillbaka på jobbet. Jag hoppade inte direkt upp ur sängen. Men det gick ganska bra att jobba ändå tycker jag även om energinivån gick ner drastiskt vid tvåtiden.
 
Den sista lediga dagen firade vi Lowe som fyllde tre år förra veckan. Som vanligt förundras jag över hur fort tiden går varje gång något av barnen fyller år.


Efter födelsedagskalaset åkte jag hem till mamma för att hjälpa henne med städning och gå igenom en del gamla grejer. Mamma och Lasse har nämligen köpt lägenhet vid oss så mäklaren skulle komma idag och ta bilder inför försäljningen av radhuset. Så det var en del att göra. Vi har gått igenom alla kartonger som har stått ute i förrådet och behållit en del men skickat det mesta till Pingstkyrkan. Jag har plockat åt mig en del barn- och ungdomsböcker, lite porslin och några spel. Men man måste vara ganska tuff när man går igenom gamla grejer så där. Det är lätt att man blir lite för sentimental men man kan faktiskt inte spara allt. Det finns inte plats helt enkelt.

Inga kommentarer: