tisdag 6 januari 2015

Jul & nyår

Julfirandet började kvällen innan julafton hemma hos pappa. Där bjöds det på ett minijulbord och julklappsutdelning. Det finns tyvärr inga bildbevis förutom på mig iklädd en av mina julklappar. Den pyjamasen har jag i stort sett levt i de senaste dagarna tillsammans med en annan julklapp - Camilla Läckbergs Lejontämjaren.


Julafton började som vanligt med fika hemma hos gammelmormor innan jag, Sara och mamma åkte till mormor i Västerås. Det blev en lugn och väldigt mysig julafton. Med nästan sjukligt mycket julklappar. Man kan tycka att det borde avta med åren men det blir nästan mer och mer istället. Otroligt bortskämda är vi.
 
Nästa julfirande blev på juldagen hemma hos Floods. Ännu mer julmat och ännu mer klappar. I år var det träningstema på de klappar jag fick av Marcus - ett träningslinne, en löpartröja och en kettlebell. Han vet verkligen vad jag vill ha. :)


Efter Floodarna strålade jag samman med tjejerna hemma hos Camilla. Det blev en väldigt rolig förfest innan vi gick vidare till Fredrik Strengbohm där stämningen minst sagt var på topp. Eftersom jag inte druckit så mycket alkohol på ganska länge tog jag det väldigt lugnt och gick hem "redan" kvart över ett. De andra tyckte nog att jag var lite tråkig men jag var väldigt nöjd med beslutet dagen efter. :)





Då bjöd nämligen mamma på mat innan annandagshandbollen. Efter matchen gick vi till Bishop Arms med Marcus föräldrar, mamma, Lasse, Andreas och Sandra. Mycket trevligt även om Marcus och jag gick hem ungefär två timmar tidigare än den äldre generationen.
 
Och bjudmiddagarna tar inte slut där. Den 27:e fyllde nämligen Marcus mamma år så då var det återigen middag hos Floods. Denna gång en något rörigare sådan jämfört med juldagen, men det är väl så det ska vara när tre barn är närvarande. :)
 
Sen var det dags att börja förbereda inför nyårsafton. Vi var tio stycken som åt middag hemma hos oss. Marcus och jag hade tagit på oss att fixa maten men alla var med och delade på kostnaden. Det blev väldigt lyckat om jag får säga det själv.
 
Alla mina tjejkompisar firade nyår på Marys café med Erics kompisgäng. Men när bussen kom för att hämta dem hörde de av sig till oss för att höra om efterfest. Då tyckte jag att festen bara börjat så vid tretiden ramlade det in ett gäng till. Jag tror att de sista gick hem vid fem och jag gick och la mig vid sex. Marcus var jätteduktig och stannade uppe och städade till efter sju vilket var väldigt skönt dagen efter för då blev det inte mycket gjort.


Inga kommentarer: