tisdag 6 januari 2015

Oktober-december 2014

After work med Volvo-gänget.


När Sara fyllde fick hon biljetter till Livet är en schlager och en hotellövernattning av mig och mamma. Tanken var att vi skulle ha en mamma-syster-helg. Men mamma ramlade på tåget på väg upp till Stockholm och bröt tre fingrar så hon fick helt enkelt vända tillbaka och det blev en syster-helg istället. Det var väldigt tråkigt men musikalen var iaf jättebra. På kvällen åt vi tapas på en restaurang som mamma hade rekommenderat. Men det blev inga större utsvävningar - halv tio låg vi redan nerbäddade i sängen framför en film.


När Marcus hade höstlov var vi lite spontana och bokade en weekend i Krakow. Det var några intensiva dagar när vi försökte hinna se så mycket som möjligt av staden till fots. En dag åkte vi till Auschwitz och det var en väldigt speciell dag. Man kan ju inte direkt säga att det var kul men det var en mäktig dag. Det är omöjligt att inte bli berörd när man går runt där. Speciellt inte när man, som vi, hade en jättebra guide som verkligen levde sig in i sina berättelser. Jag tycker verkligen att man ska ta sig tid att åka till koncentrationslägren om man är i Krakow.

 




Reunion med stora delar av Uppsala-gänget. Sofia och Sebbe hade styrt upp en kväll med middag och lekar. Vi hade så sjukt kul. Jag kan inte komma ihåg senast jag skrattade så mycket. Jag är så glad att jag träffade dessa människor under mina Uppsalaår.




Julpysselmys hos mamma där vi pysslade med allt möjligt. En mysig start på julen.






Julbord på Westerqvarn och sedan fortsatte vi med spelkväll hos pappa och Lotta.



 
Och sedan kom julen. Men det kan nog få ett eget inlägg.
 
Något annat som hände under den här perioden som jag inte nämnt var att jag körde Corporis bootcamp under åtta veckor. Men det förtjänar också ett eget inlägg så det kommer senare. Håll till godo.

Inga kommentarer: