fredag 9 januari 2015

Badminton och bakning

Karin frågade om det var någon som ville följa med och spela badminton idag. Det var jättelänge sen jag spelade så jag anmälde mitt intresse. Så direkt efter jobbet möttes vi upp i badmintonhallen. Det var jättekul. Men det kändes att jag var ovan för efter en timme började det värka lite i handen och underarmen. Jag har nog inte helt rätt teknik. Men roligt är det iaf så jag hoppas att vi kör någon mer gång i en inte alltför avlägsen framtid. Då kanske vi kan få med oss fler ur tjejligan också så att vi kan köra dubbel eller rundbadminton.


Efter kvällens middag började baksuget komma smygande. Under december bakade jag jättemycket. Ett tag blev det nästan någon godissort varje dag. Jag hann med över tio olika sorters godis i år och några sorter gjorde jag två gånger.


Jag har verkligen kommit in i något konstigt bakmode för tillfälligt. Nu hade jag inte bakat något sedan nyårsafton och jag började nästan få lite abstinens. Jag har letat upp flera nya bakbloggar och jag har lusläst #Bakboken av vinnaren i Hela Sverige bakar Alexandra Larsson som jag fick i julklapp av syrran. Det är så kul. Ikväll stillade jag suget genom att göra kladdkakemuffins. Men när vi handlar i helgen ska jag nog köpa hem lite roliga ingredienser så att jag kan göra något lite mer spännande på söndag.


Jag ser på den här bilden att jag skulle behöva investera i en muffinsform. De blir ganska ojämna. Men det är ju smaken som är viktigast och förhoppningsvis är de goda. Marcus får bli testperson efter att han ätit middag. Det är lite speciellt att baka när man inte själv äter sötsaker. Men jag är inte riktigt lika nitisk nu som innan jul. Så nu smakade jag iaf på smeten. Man vill ju gärna veta vad det är man bjuder på.

Inga kommentarer: