söndag 18 januari 2015

Pyssel och födelsedagskalas

Igår var Sara och Wictor hos oss i stort sett hela dagen. Sara och jag pysslade med inbjudningskorten till bröllopet och Wictor och Marcus spelade tv-spel. Vi började med att fastställa hur korten faktiskt ska se ut och det tog nästan halva tiden. Då fick grabbarna också vara delaktiga och rösta på olika alternativ som vi tog fram. När vi väl hade tagit ett beslut var det bara att sätta igång enligt löpande band-principen. Sara och jag var ett mycket bra team. Jag skar och hon stämplade. Jag tejpade och hon knöt rosetter. Jag är mycket nöjd med slutresultatet. Vi är långt ifrån klara men vi har kommit en bra bit på vägen. Jag slutförde iaf alla kort som vi hade påbörjat igår. Nu börjar det kännas verkligt när man såg inbjudan svart på vitt.
 
Jag hade köpt en pappersskärare från Panduro och det var ett mycket bra köp. Den underlättade verkligen arbetet. Man kunde både skära pappret och göra markeringar så att det blir lättare att vika pappret. Vi sparade in väldigt mycket tid tack vare den så den var värd varenda krona.


På kvällen firade vi pappa som fyllde tidigare i veckan. De bjöd på jättegod mat och sedan hade jag erbjudit mig att baka tårtan. Jag ville göra en naturligt glutenfri tårta så att inte Wictor skulle behöva äta något annat än oss andra. Jag har ramlat över en jättebra blogg som heter Glutenfria godsaker med jättemånga smarriga recept. Till sist bestämde jag mig för att göra en kolatårta och den blev jättegod om jag får säga det själv.


Inga kommentarer: