lördag 17 januari 2015

Bra start på dagen

Jag älskar helgfrukostar. När man kan lägga ner lite mer tid och äta länge. Idag blev det crepes efter ett recept i kostschemat. 


Mixa 1 dl havregryn till ett fint mjöl (eller använd havremjöl). Blanda mjölet med 2 ägg. Häll i 1 dl mjölk och en gnutta salt. Blanda till en jämn smet. Stek till pannkakor. Jag tycker att det blir lagom att göra tre pannkakor. Var försiktig då de lätt fastnar i pannan. Jag brukar steka i lite kokosolja så går det lättare. 

Blanda 1 dl kvarg med rivet äpple (1 litet äpple) och smaksätt med kanel. Bred blandningen på pannkakorna och rulla ihop. Klart att äta. Om man tycker om havregrynsgröt till exempel kommer man tycka att det här är jättegott. Våga prova. 

Nu känner jag mig redo för en dag full av pyssel och födelsedagsfirande. 

Inga kommentarer: