måndag 19 januari 2015

Planering och hemmaträningen is the shit

När jag började med bootcampen blev söndagarna laga mat-dagar. Planering är nämligen a och o. Om man planerar sin mat är det inte alls svårt att äta bra. Det är när man kommer hem, skithungrig, och det inte finns någonting förberett som det lätt slinker ner en hamburgare eller en pizza från stället på hörnet. Därför har jag sedan jag hoppade på bootcampen alltid sett till att det finns matlådor hemma. Det är då väldigt skönt att få ganska mycket gjort på söndagarna så att jag inte behöver ägna varje kväll åt att laga massa mat. Då kan jag koncentrera mig på träningen istället. :) 

Just nu är jag helt såld på träningen. Det är så kul. Och det spelar nästan ingen roll vad jag kör för något, allt är nästan lika roligt. Och det är förmodligen för att jag känner att träningen de senaste månaderna verkligen gett resultat. Jag känner mig både starkare och smidigare än någonsin tidigare. 

Men även träningen kräver ju planering och ibland är det lite svårare att få in fem pass i veckoschemat. Då är det superbra att jag nu har en kettelbell hemma. Då kan jag verkligen få till riktigt tuffa pass hemma också. Igår spenderade jag som vanligt en hel del tid i köket och jag hade aldrig tagit mig iväg till Friskis. Men jag kunde då iaf få till en 20-minuters AMRAP och tre tabataintervaller framför Tyskland-Ryssland i handbolls-VM. Helt perfekt! 


Inga kommentarer: