onsdag 26 mars 2014

Matig helg

I helgen handlade det mesta om mat. Det började med en liten kräftskiva hos svärföräldrarna. Vi brukar alltid ha kräftskiva i slutet på sommaren men förra året fick vi inte till det så Anki och Per fick frysa in de kräftor de köpt. Men i fredags var det alltså dags att äta upp dem. Och det smakade lika bra i mars som i augusti. Vi avslutade kvällen med ett parti Yatzy. Jag lyckades få yatzy men det gjorde Anki och Marcus också så jag kom sist ändå. Ni förstår säkert att jag kommer kräva revansch snarast. 




I lördags kom tjejerna över och åt tacos och drack vin. Sofia var hemma i stan så hon gjorde oss sällskap och det var jätteroligt. Några av tjejerna hade flaggat för att de ville gå ner på stan senare och ta en drink. Jag sa direkt att jag iaf skulle stanna hemma på grund av en stukad fot. Men efter några glas vin och att Louise erbjudit sig att skjutsa ner oss lät jag mig övertalas. Vi hamnade på Trädgårn och det var väldigt trevligt. 

Mat-helgen avslutades i söndags med ett besök på Bamboo med hela familjen Flood. Det var jättelänge sen vi var där och det var lika gott som vanligt. Jag åt så mycket att jag nästan mådde illa när vi kom hem. Jag måste lära mig att behärska mig. 

Sammanfattningsvis var det en mycket bra helg men jag är nästan fortfarande mätt. :)

Inga kommentarer: