lördag 31 augusti 2013

Avslutat Uppsala


Idag har vi avslutat Uppsala-kapitlet och städat ur Marcus korridorsrum. Jag hjälpte till att bära ut alla möbler och åka med de till återvinningscentralen. När det sen blev dags för städning gick jag ner på stan istället. Marcus föräldrar var med så de var ändå tre och jag tyckte att jag gjort mitt när jag städade lägenheten på Uttermarksgatan. 

På stan blev det lite små inköp till lägenheten, bland annat kuddar och gardiner till vardagsrummet - i lila så klart. De andra mötte upp mig på stan när städningen var klar och då gick Marcus och provade ut nya löparskor på Löplabbet. 


På vägen hem tog vi med oss en fripassagerare i bilen. Sara och Eve hade precis kommit hem från Venedig så vi tog med oss Eve tillbaka till tuna. Då hann vi även träffa Sara och Wictor en snabbis. Jag blev lite nostalgisk över en fläta som Sara gjort i håret. Hon, jag och Masja brukade alltid göra sådana när vi var små och åkte upp till Stockholm med våra familjer. 


Inga kommentarer: