tisdag 27 januari 2009

Plugg med sport-pauser

Idag har jag överlevt min första fyratimmars-föreläsning. Det gick faktiskt bättre än väntat, läraren är bra så man håller intresset uppe. Men man får inte tänka på något annat en enda sekund för då har man missat nåt.

Jag ska ju läsa en introduktionskurs i spanska också den här terminen. För att friska upp minnet och se hur mycket jag egentligen kommer ihåg efter fem års studier. Första lektionen var idag, men den krockade med min andra föreläsning. Jag har försökt få tag på läraren i två dagar utan framgång. Jag ville veta vad hon skulle gå igenom för att se om det var något jag skulle klara av att gå igenom själv. Men nu har jag alltså ingen aning. En av de andra grupperna har lektion imorgon 18-21. Så nu måste jag nog ta mig dit imorgon och fråga om jag får sitta med då istället. Känns ju inte bra att komma efter direkt. Det innebär att jag missar pubkvällen med gänget. Trist eftersom jag inte träffar de lika mycket längre.

Som ni märker handlar det mycket om plugg nu. Ska plugga så mycket som möjligt den här veckan så att jag ligger lite före inför nästa vecka när vi åker till Sälen.

Men självklart hinner jag med att följa handbollen. Det var en jävla tur att Sverige vann idag annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort. Man ska ju inte skylla på domarna, Sverige tappade fokus i andra halvlek, men det kokade i mig när de visade ut Doder. Sedan tog de ju några domslut strax efteråt också som minns sagt kunde ifrågasättas. Men eftersom vi ändå lyckades vinna lugnade jag ner mig ganska snart.

Nu ska jag ringa några samtal innan sängen väntar.

Inga kommentarer: