söndag 25 januari 2009

Små saker som förgyller vardagen

I fredags bjöd institutionen för handelsrätt på äpplen under föreläsningen. Det höjde iaf mitt humör betydligt. Att det dessutom blev äpplen över så att man fick ta med sig hem gjorde ju inte saken sämre. Gratis är som bekant gott.

När jag kom över till Marcus på kvällen stod han och bakade kladdkaka för att överraska mig med. Det var mycket uppskattat.

Gårdagskvällen spenderade jag hemma hos Malin som hade besök av en kompis från Stockholm. Malin dukade upp ett helt bord med godsaker; ost, kex och grönsaker med dipp. Lite vin till det så var kvällen perfekt. Att Marcus dessutom erbjöd sig att komma och hämta mig så att jag skulle slippa vada ner till stan för att ta bussen gjorde bara kvällen ännu bättre.

Hmm.. Är det någon som lagt märke till att de sakerna jag tycker förgyller min vardag till stor del är matrelaterade? Food-junkie någon?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Oh yes, food-junkie här!

Viktor sa...

smygreklam för Apple!

Anonym sa...

I'm with you!