tisdag 8 december 2015

Lördag i Stockholm

Nu var det länge sen igen. Men det verkar vara lite så den här bloggen fungerar. Det går upp och ner. :) 

Vad är på gång just nu då? Det har hänt väldigt mycket roligt hela hösten men jag kan väl börja med helgens Stockholmstripp. 

När mamma fyllde år fick hon en dag i Stockholm av mig och Sara - tåg, middag och Escape stories. Våra män hängde också med och vi hade väldigt roligt. Jag kan verkligen rekommendera Escape stories, skitkul var det. Man blir inlåsta i ett rum och sen har man en timme på sig att lösa diverse problem och mysterier för att kunna ta sig ut. Vi delade upp oss i två lag, killarna mot tjejerna, och körde samma rum efter varandra. Man kan köra olika rum om man vill köra samtidigt men vi tyckte att det var roligare att köra samma rum så att vi kunde prata om det efteråt. Tyvärr måste jag erkänna att jag, mamma och Sara inte klarade det medans killarna klarade det med 25 sekunder till godo. Även om vi var ganska irriterade efteråt tyckte vi att det var jättekul. 


Efteråt möttes vi upp på Dubliner för att släcka törsten innan vi hade bokat bord på Kött- och fiskbaren. Jag, Marcus, Sara och Wictor åt på samma restaurang förra gången vi var uppe i Stockholm men vi var så nöjda att vi valde den igen. Och det var superbra även den här gången. Skönt också att den ligger så nära centralen så att man inte behöver stressa til tåget. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanondag!!!!