måndag 7 september 2015

Tjejmil och tjejhelg

Jag skulle ha sprungit Å-loppet i juni men då blev jag kidnappad och förd till Uppsala för min möhippa istället. Tjejerna var lite oroliga att jag skulle bli tjurig över att jag inte fick springa. Det var verkligen ingen risk men därför gav de mig iaf pengar i födelsedagspresent så att jag kunde anmäla mig till något annat lopp istället. Därför var det Stockholm som gällde i helgen då jag sprang Tjejmilen. 

Det var ett häftigt arrangemang. Start och mål var på Gärdet och det var ett jättestort område och så sjukt mycket folk. Så mycket folk att toakön var för lång för att rymmas på en bild. 



Inför den här löparsäsongen (jag springer bara när det är behagligt ute, alltså april-september ungefär) hade jag som mål att springa milen under timmen för första gången. Men jag hörde från flera håll att det inte var någon bra idé att ha ett tidsmål på Tjejmilen på grund av att det är så trångt och därför svårt att kunna göra sitt eget lopp. Men jag trängde mig längst fram i min startgrupp och då fick jag springa ganska fritt i början. Sen blev det trängre och trängre ju längre jag sprang. Men det var ändå helt okej. När man hela tiden springer och planerar hur man ska sicksacka mellan tjejerna framför så glömmer man bort att känna efter hur trött man är. Så det gick riktigt bra. Jag sprang in på 59:12 och det är jag så jäkla nöjd med. 

Karin lyckades fota mig när jag sprang förbi tjejerna med några hundra meter kvar till mål. Jag tror till och med att jag har ett litet leende på läpparna efter att Tove ropat att jag skulle klara timmen. :)


På kvällen firade jag med god mat och drinkar tillsammans med de bästa tjejerna. Det blev även dans på Spy bar innan vi alla hade sleepover hos Tove.






Inga kommentarer: