måndag 6 april 2015

Påsken 2015

Då var påsken över för den här gången. I början av veckan blev det en del bakning för min del. Jag gjorde fyra olika sorters godis som blev påskägg till familjen. 




Det har varit väldigt skönt att vara ledig lite längre. Jag passade dessutom på att vara flexledig i torsdags när vi hade förkortad arbetsdag. Då gick flyttlasset för mamma och Lasse så vi hjälpte de lite i nya lägenheten. Den här bilden är tagen från deras balkong ner på vårt hus. 


På kvällen kom Sara till stan och bodde hos oss. Det var jättekul att ha henne hemma. 

Hela påskhelgen är dåligt dokumenterad. Jag tog knappt några foton. Men i fredags åt vi iaf hos pappa och Lotta. Marcus och jag blev kvar hela kvällen och jag spöade de andra i Uno. 

I lördags spelade Guif första kvartsfinalen mot Redbergslid. Inte den bästa matchen, men spännande. Efter matchen kom mamma och Lasse upp till oss och åt middag och sen åkte jag och Marcus på fest i Måsta. 

Resten av helgen har jag varit själv hemma då Marcus åkte ut på landet. Det har varit två väldigt lugna och sköna dagar utan några måsten. Jag har läst lite, tagit några promenader och kollat ikapp mina tv-serier. Perfekta lediga dagar. 

Något av det bästa som hände under helgen var att mitt halsont gav med sig. Därför kunde jag äntligen träna ordentligt på boot campen idag. Så otroligt skönt. Självklart var det väldigt jobbigt och jag orkade inte alls så mycket som jag gjorde för två månader sen. Men jag var bara glad över att äntligen kunna ta i.

Inga kommentarer: