fredag 13 mars 2015

Sjuk igen

Jag fick vara frisk i fyra dagar. Sen körde jag bootcamp-passet förra måndagen och efter det fick jag ont i halsen. Dagarna efter blev det bara värre, halsmandlarna svullnade upp, jag fick lock i öronen och näsan började rinna. Men eftersom jag varit hemma från jobbet veckan innan tyckte jag inte att jag kunde vara det igen. Dessutom fyllde Marcus 30 år i helgen så vi skulle ha kalas både fredag och lördag så jag hade fullt upp i övrigt också kan man säga. 

Konstigt nog blev inte förkylningen bättre av att ignorera den och flänga runt som en idiot. Istället blev det värre, mycket värre. Har varit riktigt dålig sen i söndags. Kan inte minnas när jag senast mådde så dåligt. Orkade knappt ens prata med Marcus i början på veckan. Låg bara och vred och vände på mig i en pöl av svett. Hemskt har det varit. Jag har varit hemma från jobbet hela veckan och det tror jag aldrig har hänt tidigare. 

Trist också att tajma in det precis när det fina vädret kom. Har fått njuta av solen genom fönstret när jag mycket hellre hade velar ta en promenad eller kanske den första löprundan. 


Inga kommentarer: