onsdag 18 februari 2015

Träning och sport

Dagens boot camp-pass var något utöver det vanliga. Vi körde ett 30-minuterspass och det kanske inte låter så farligt. Men när man kör på oavbrutet och inte vilar en enda sekund är 30 minuter väldigt lång tid. Maria delade in oss i par där den ena personen började med fem stycken styrkeövningar medans den andra sprang 20 vändor med en kettlebell. När man sprungit klart avlöste man sin kompis och tog över där han var på styrkeövningarna. Jag trodde att styrkeövningarna skulle vara jobbigast och att det skulle vara skönt att få "springa av sig lite", men så blev det inte. Att springa med en tolv kilos kettlebell var jobbigare än jag trodde. Jag är fortfarande helt slut men det är en skön trötthet. Jag ska inte glömma att vi dessutom avslutade med en tabata burpees. Kan bara säga att man orkar mer än man tror.
 
Jag är ensam hemma ikväll. Marcus har sportlov den här veckan så idag passade han på att åka upp till Stockholm över dagen och hälsa på kompisar. Han ska ta sista tåget hem men då sover jag redan. Jag har spenderat kvällen i soffan med diverse sportsändningar. Först Guif-Malmö som inte blev någon höjdare, sen VM-studion från Falun och nu Champions league.
 
Hur kul är det inte att längd-VM äntligen börjar imorgon. Även om mästerskapet fick en väldigt trist inledning med Emil Jönssons avhopp. Jag lider verkligen med honom. Måste vara så tråkigt att missa VM på hemmaplan.

Inga kommentarer: