söndag 15 februari 2015

Sunday funday

Jag ligger och tittar på den sista alpina VM-tävlingen för den här gången. Sysselsätter mig med mobilen för att hålla mig vaken tills det är dags för svenskarna att åka så det får bli ett inlägg till. 

Vilken härlig dag det var idag. Jag tog en promenad vid lunchtid och då var det klarblå himmel och strålande solsken. Helt underbart! I övrigt har jag lagat mat och bakat, som vanligt på söndagar. 

Marcus föräldrar bjöd på söndagsmiddag idag och då såg jag min chans att få baka nåt så jag erbjöd mig att fixa efterrätten. Det fick bli en passande tårta denna alla hjärtans-helg. Det var första gången jag gjorde en tårta med alla beståndsdelar från scratch. Jag gjorde tårtbottnar med vaniljsmak, och hallonmousse och chokladkräm att ha emellan. Sen spritsade jag hela tårtan med hallongrädde och dekorerade med choklad och strössel. Den verkade få bra betyg av familjen Flood. Det är bara tre veckor kvar tills det är dags för födelsedagsfirande hos oss så det är bra att jag får öva lite. :)



Inga kommentarer: