fredag 23 januari 2015

Inspiration

Sitter på tåget på väg hem från Linköping. Har varit på en uppstartsdag för den insatsen jag ska jobba i under året. Man blir ju inte jätteglad när de lägger sånt på fredagar eftersom det ändå är en bit att åka. Men som tur var slutade vi redan klockan 15 så om inget händer på vägen ska jag vara hemma vid femtiden och det känns helt okej även om det är senare än vanligt en fredag. När jag skriver det slås jag av vilket skillnad det är mot för två år sedan. Då tyckte jag att jag slutade tidigt om jag kunde gå hem vid fem. Jag har det med andra ord ganska bra där jag är nu. 

För att fördriva tiden på tåget tog jag med mig lite färdlektyr. Jag köpte Bröllopsguiden igår och tänkte att jag skulle bli lite inspirerad under resan. 


Jag köpte även en annan tidning som jag läst väldigt mycket om senaste tiden. Det är en tidning med bara glutenfria recept. Ska nog bläddra lite i den också ikväll. När jag äter enligt kostschemat äter jag väldigt lite gluten och jag känner verkligen att jag mår bättre av det så jag har blivit väldigt intresserad av sådan kost. 


Inga kommentarer: