måndag 26 januari 2015

Fusk

I helgen lyckades jag inte vara lika disciplinerad som jag varit den senaste tiden. Som ni sett bakade jag ju en del och jag kunde helt enkelt inte hålla mig borta från sötsakerna. Men det fick jag sota för. Jag åt inga mängder men det räcker med lite grann för att det ska kännas i kroppen. Magen svullnade upp till en ballong på en gång. Det är egentligen ganska häftigt att känna hur det man äter påverkar kroppen, även om det i det här fallet inte var en särskilt skön känsla.
 
Men det var bara att ta nya tag idag och dra ett streck över helgen. Jag får väldigt dåligt samvete när jag inte lyckas hålla det jag lovat mig själv men jag intalar mig att det inte är hela världen. Och jag kan ju ändå inte ändra på det nu så det är bara att gå vidare.

Inga kommentarer: