tisdag 6 maj 2014

Hanioti - del 2

I fredags var det fortsatt jättefint väder så halva dagen spenderade vi vid poolen och resten av dagen nere på stranden. Det var lite moln på himlen men det var nästan bara skönt när solen försvann en liten stund. Marcus badade i havet men jag nöjde mig med att doppa fötterna.







På kvällen åt vi en tidig middag för att hinna tillbaka till hotellet i tid till Guifs första semifinal mot Alingsås. Vi försökte streama matchen på hotellets halvtaskiga wifi-uppkoppling. Det gick inte speciellt bra i början så då fick vi kolla på liveuppdateringen istället men mot slutet började det fungera riktigt bra så vi kunde se nästan hela förlängningen.
 
I lördags var det mulet och lite svalare så då bestämde vi oss för att ta hyrbilen och utforska "vår" halvö, Kassandra. Vi åkte från by till by och stannade när vi kände för det.





 
Vi åt lunch på en fiskrestaurang i en liten by som heter Siviri. Jag åt pasta med skaldjur och det var en av de godaste rätterna jag ätit i hela mitt liv. Så sjukt gott. Marcus fick gå och välja ut sin lunch i ett kylrum en liten bit ifrån restaurangen.



I söndags var det återigen superfint väder. Ännu finare än tidigare faktiskt. Det var precis som att vara på solsemester mitt i sommaren. Så vi låg i solstolen och läste nästan hela dagen. Hur skönt som helst. Marcus ville bada i havet en gång till så vi gick även ner till stranden en stund.




Som ni säkert har förstått hade vi en helt underbar semester. Jag hade inga egentliga förväntningar utan tyckte bara att det skulle bli skönt att komma bort lite. Jag hade aldrig vågat hoppas på att vi skulle ha sådan tur med vädret. Hela halvön var jättefin och alla små byar var jättemysiga. Jag kan verkligen rekommendera att åka dit. Men jag tror att den halvö som vi bodde på är bäst att besöka i början eller i slutet av säsongen. Jag tror att det kan bli lite trångt under högsäsongen.

Inga kommentarer: