onsdag 23 april 2014

Påsken 2014

Vilken påsk vi har haft! Både vädret och allt umgänge har varit underbart. 

Jag hade tagit ledigt i torsdags så då passade jag och Marcus på att åka runt lite och titta på diverse saker till lägenheten. Vi hittade en ny soffgrupp till balkongen då pappa snart tar tillbaka den vi lånat av honom. Dessutom köpte vi en matta att ha under matbordet. Vi är mycket nöjda med båda inköpen. På kvällen kom ett gäng trevliga människor över och kollade på film. Önskemålet från de flesta var skräckis. Vi gick igenom hela Viaplays utbud i kategorin "Rysare". Fastnade till sist för en film med Sandra Bullock. Den visade sig inte vara så läskig utan mer konstig så jag var nöjd. 

I fredags bjöd Josse och Kayla på fika. Jag hade med mig mitt äggmålarset som jag fått av Anki som vi passade på att måla några ägg. 



Sen åkte vi vidare hem till Marcus föräldrar där det vankades påskbord. Så mycket god mat. Jag åt så mycket att jag nästan mådde dåligt under kvällen. Tackade till och med nej till vin så då kanske ni förstår. 


Men inget ont som inte har något gott med sig. Tack vare att det blev lugnt med vinet på fredagen orkade jag träna på lördag förmiddag. Sen åt vi påskbord igen, den här gången hos pappa och Lotta. Lika god mat men några fler snapsar. 


På kvällen var det klassisk påskfest med vännerna. Marcus tog med sig vattenpipan eftersom det var så härligt väder. Det var riktigt skönt att sitta ute en bra bit in på kvällen. 





I söndags tog Marcus och jag en promenad ner på stan och åt lunch på Café Kakas uteservering. Väldigt mysigt. Sen såg jag Guif bli klara för semifinal efter tredje raka segern mot Redbergslid. Efter det passade det perfekt för helgens tredje påskfirande. Den här gången med mamma, Lasse och nästan alla barnen. God mat, snaps och allsång till Lasses gitarrspelande var ett lyckat recept för en riktigt trevlig kväll. 

Måndagen, och sista dagen på den här ledigheten, bjöd på otroligt fint väder. Vi åkte ut till landet och jag låg i en solstol och läste nästan hela dagen. Perfekt uppladdning inför den här korta arbetsveckan. 

Inga kommentarer: