fredag 11 april 2014

Ny träning

Förra onsdagen stack jag ut på min första joggingrunda för året. Fem kilometer blev det och varje meter var fruktansvärd. Det var verkligen hemskt. Men mina nya skor var iaf sköna. 


Den här veckan har jag sprungit samma runda två gånger till och det känns redan mycket bättre. Men framförallt känns det så otroligt skönt efteråt. 

Jag har även besökt Friskis tre gånger under veckan. De invigde sin nya anläggning på Sveaplan i lördags och det är verkligen hur fint som helst. Det är så mycket roligare att träna när allt är nytt och fräscht. De erbjuder nu en helt ny träningsform - indoor walking. Upplägget är ungefär som spinning men istället för en cykel har man en crosstrainer. Jag gick på ett intervallpass och det var precis lika jobbigt som ett intervallpass på spinning. Största skillnaden är att indoor walking blir mer träning för hela kroppen jämfört med spinning som nästan bara aktiverar benen. 


Inga kommentarer: