måndag 3 mars 2014

Vasaloppsspinning

Igår var det ju Vasaloppssöndagen och för tredje året i rad körde jag spinning under hela loppet. Friskis kopplar upp projektorn i spinningsalen till SVTplay och så cyklar vi tills första åkaren går i mål. Första året jag körde slog de rekord och åkte bara i 3 timmar och 38 minuter. Förra året blev det 3 timmar och 50 nånting minuter. Med tanke på hur vädret sett ut den senaste tiden var jag inställd på att de skulle ta lite längre tid i år. Men att det skulle ta nästan en halvtimme längre hade jag nog inte räknat med. Och den där extra halvtimmen kändes verkligen i mina lår och min rumpa. Jag var otroligt trött hela dagen men det var en skön trötthet. Det var lika kul i år som det varit tidigare och jag längtar redan tills nästa gång.


Inga kommentarer: