tisdag 18 februari 2014

Back to school

Som jag skrev i ett tidigare inlägg ska jag pendla mellan Eskilstuna och Solna från och med idag och resten av veckan. Jag håller ju på med en utbildning på jobbet och nu är det avslutningsdagarna på den första delen av kursen. Vi kommer att spendera i stort sett hela dagarna med grupparbeten. Jag tycker mycket om min grupp. Vi kompletterar varandra väl. Idag var vi klara med den första uppgiften långt före de andra grupperna men lärarna bad oss sitta kvar ett tag ändå och börja på nästa uppgift för att inte de andra grupperna också skulle vilja gå hem. Kändes nästan som att vara tillbaka i grundskolan. :)
 
Hur går det med OS nu då undrar ni? Jodå, jag försöker se så mycket som möjligt ändå. Idag lyckades jag tajma in skidskyttet under lunchen och imorgon hoppas jag kunna göra detsamma med sprintstafetterna. Jag älskar smartphones. Dessutom älskar jag Tele2 just nu som bjuder på en extra gigabyte data under OS. Kommer ändå behöva köpa till lite extra men det räcker iaf en bit på väg.


Mycket sport blir det just nu. Inte nog med att OS pågår för fullt, idag börjar även Champions League. Så just nu ligger jag med datorn i knät och streamar Studio Sotji för att få koll på vad som hänt idag och framför allt vad som står på morgondagens schema. Samtidigt som jag håller ett öga på Manchester City - Barcelona på tv:n. Det är ju tur att man är tjej och kan göra två saker samtidigt.

Inga kommentarer: