torsdag 9 januari 2014

Träningsfunderingar och bio

Igår var vi alltså och tränade på Actic och jag kan inte säga att jag blev direkt imponerad. Det var mycket mindre mot vad jag tänkt mig och det var väldigt trångt. Visserligen var det mycket folk, precis som på alla gym vid den här tiden, och det kan ju bidra till att det känns extra trångt. Men jag tyckte ändå att det var väldigt rörigt vid maskinerna.
 
Marcus bestämde sig ganska snabbt för att han iaf inte kommer att köpa kort där. Han vill helst inte följa med Friskis till Sveaplan i april så därför funderar han över andra alternativ. Jag håller dock fortfarande på och försöker övertala honom att fortsätta på Friskis. Mitt kort är giltigt till september så fram tills dess kommer jag iaf att vara Friskis trogen och då skulle det vara mycket roligare om Marcus också tränade där. Under hösten tränade vi på gymmet tillsammas en eller två gånger i veckan och det är betydligt roligare än att träna själv. Dessutom är det kul att göra något annat tillsammans förutom att ligga i soffan och kolla på tv. Så min övertalningskampanj fortsätter.
 
Ikväll ska vi iaf göra något annat än att ligga i soffan. Vi ska gå på bio och se Hundraåringen. Jag är jättepeppad men försöker att inte ha för höga förväntningar. Jag läste boken när vi var i Dubai förra julen och jag tror att jag läste ut den på en dag. Den var jätterolig och bra. Jag har svårt att se att de kan göra filmen lika skruvad men jag hoppas iaf att den är rolig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också se den! Men mupparna på vår enda bio har inte lyckats få hit en film med svensk text, bara finsk och tydligen lär de ska prata franska och "mycket på andra språk" enligt de som varit, och då är det ju trist om man missar poängen pga av att textningen är ännu mer oförståelig än talet. Även om jag också läst boken (och har höga förväntningar på filmen) så förstör det ju lite av helhetsupplevelsen.

Känns som jag snart måste ta mig från min lilla ö, sena tv-vanor och diskriminerande bio! Gnälligt värre! :p skyller på vädret och bokslutsarbetet :D Skulle va kul att göra en repris av fjolårets stockholms-etuna helg lite senare i vår! :)