lördag 4 januari 2014

Nyårsafton

Jag, Camilla, Katarina och Anna stod som värdar för årets nyårsfest. Camilla och Katarinas föräldrar var bortresta och var snälla nog att låna ut sitt hus till oss. Vi var 20 personer som åt tillsammans och sen dök det upp några fler gäster efter middagen. Vi hade planerat festen i flera veckor och det blev verkligen lyckat. Det är alltid svårt när man ska laga mat till så många personer, båda att veta hur mycket som går åt men även hur själva matlagningen ska planeras. Men allt gick jättebra och jag tror att alla var nöjda.
Vi började kvällen med bål och...

...tunnbrödssnittar och parmesanchips.
 
Anna kokar flera liter sås.
Före gästerna anlänt.
 
Efter att gästerna anlänt.
Grabbarna förser sig av glasstårtan.
 
Systrarna Löthman var lika fina som vanligt.

Värdinnorna.
Jag och syrran som var snäll och ställde upp som min personliga hårstylist.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser att klänningen kom tillrätta till slut, underbart! :) Puss!! T

Hanna sa...

Haha. Ja, Camilla och Katarina hittade den i Stockholm. Dessutom på rea. :)