måndag 23 september 2013

Med syrran i Uppsala

Jag spenderade hela helgen i Uppsala. I fredags skulle pappa och Lotta åka upp och fira Saras födelsedag så då passade jag på att följa med. Då blev det middag på en, för mig, ny restaurang - Kött, kök & bar. Som namnet antyder var köttet i fokus. Man valde först kött och sedan tillbehör och sås. Jag åt lammrostbiff och det var riktigt gott. 


När pappa och Lotta åkte hem stannade jag kvar och sov på Sara och Wictors soffa. På lördagen skulle nämligen nästan alla Saras tjejkompisar från Eskilstuna komma upp och fira henne och det ville jag inte missa. Och det är jag glad att jag inte gjorde. 

Vi fixade tacos, drinkar och spelade en variant på beer-pong med shots istället. Det var en mycket lyckad förfest innan vi åkte in till stan och BJ och dansade i några timmar. När vi kom hem värmde vi upp resterna av tacosen och försökte hitta sovplatser till alla tio personer. Men det löste sig ganska bra faktiskt. 







Inga kommentarer: