tisdag 4 juni 2013

Flytten

Jag är jättetrött men tänkte att jag skulle hinna med en snabb uppdatering om flytten innan jag somnar.

I lördags gick det stora flyttlasset. Jag hade redan åkt över med en hel del kartonger tidigare och jag och Marcus hade även åkt ett par vändor på fredagskvällen men i lördags körde vi alla möbler. Vi hade hyrt ett släp i fyra timmar och jag var lite stressad över tidspressen med tanke på att vi inte bara skulle lämna grejer i nya lägenheten utan även på tippen, hos Josse och hos mamma. Men det gick alldeles utmärkt. När man har världens bästa flytthjälpare kan det inte gå annat än bra.

Själv fick jag mest agera arbetsledare då min sjukgymnast sagt åt mig att inte lyfta tungt. Men det gick ju som sagt bra ändå så jag kanske ska köra den taktiken även nästa gång det är dags för flyttning.

På kvällen invigde vi balkongen då mina små flytthjälpare kom över för deras belöning - pizza, öl och vin. Supermysigt, och det var definitivt inte sista gången vi hängde där i sommar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till i nya lägenheten och med nya jobbet! Hälsa Marcus! Kram Anki (Telia)