lördag 15 juni 2013

Dagen D

Mycket har hänt sen sist. Vi firade Josses födelsedag på Papas Tapas och Håpes, Marcus och Wictor tog sin lärarexamen och vi var självklart på plats på ceremonin, Marcus har flyttat hem och igår hade jag besiktning på gamla lägenheten och lämnade ifrån mig nycklarna.
 
Men idag är ändå den stora dagen. Idag ska jag för första gången springa ett arrangerat lopp. Detta har jag tränat för hela våren. Det är bara lite drygt en mil det handlar om och för andra kan det säkert låta jättelarvigt att jag gör en så stor grej av det. Men för mig är det verkligen jättestort. Jag har alltid avskytt att springa och därför är det lika mycket en psykologisk seger som en fysisk sådan om jag lyckas ta mig runt.
 
Men jag tycker att det är lite jobbigt att det inte början förrän klockan 15. Jag går ju bara och väntar på att få sätta igång. Hade hellre fått det avklarat direkt på morgonen. Nu hinner jag ju bli nervös. Men egentligen är det ju ingenting att vara nervös för, det är ju bara att springa...

Inga kommentarer: