söndag 3 mars 2013

Vasaloppspinning

Igår blev det en lugn kväll med tjejerna och ganska tidigt i säng för imorse ringde klockan redan halv sju. Klockan halv åtta skulle jag nämligen vara på plats på Friskis för att förbereda mig inför vasaloppspinningen som började samtidigt som starten för det riktiga Vasaloppet gick.


Friskis kör vasaloppspinning varje år och då kopplar de SVT play till projektorn i spinningsalen så att vi kan se hela loppet. När de sedan vankas spurtpriser hänger vi med så gott vi kan på cyklarna. Passet pågår tills första åkaren går i mål vilket i år var efter tre timmar och femtio minuter. Visst klivar man av cykeln några gånger men det är bara korta pauser för att fylla på med energi iform av blåbärssoppa och banan. Sista timmen värkte det sjukt mycket i benen men det var bara att ignorera det och köra på. För det känns ju så sjukt bra efteråt.
 
För att inte stelna till helt och hållet i benen tog jag ungefär en timme senare en promenad till Ekängen och handlade. Då unnade jag mig en rejäl godispåse. Det tyckte jag helt enkelt att jag var värd.

Inga kommentarer: