lördag 2 mars 2013

Träning hemma

På fredagmorgnar brukar jag alltid köra ett spinningpass, men när jag körde spinning i måndags och onsdags kändes det inte speciellt bra. Jag kände mig inte alls i form och orkade inte ta i lika mycket som jag brukar. Så jag tänkte testa att vila mig i form istället till morgondagens vasaloppsspinning. Men vila helt och hållet ville jag inte och därför fick det bli några styrkeintervaller hemma igår kväll istället.

Jag har laddat ned en app till telefonen där man kan ställa in massa olika intervaller. Jag jobbade i 45 sek och vilade i 15 sek. Det blev åtta olika övningar gånger tre intervaller så det var ganska lagom sådär en fredagkväll framför friidrotts-EM.

Idag började jag dagen med en kort promenad och sen gjorde jag några yogaövningar efter några klipp för nybörjare jag hittat på Youtube. Det är perfekt att kunna träna lite hemma när man kanske inte vill maxa träningen utan köra lite lugnare ibland.


Inga kommentarer: