måndag 21 januari 2013

Längre arbetsdagar

Nu när Marcus har flyttat tillbaka till Uppsala har jag inte lika stor anledning att gå hem på kvällarna. Detta kommer innebära att jag sitter kvar längre på kontoret än jag gjort senaste tiden. Idag kom jag hem strax innan halv åtta. Även om jag tycker att det är jättetråkigt att Marcus flyttat så är det ganska skönt att slippa det dåliga samvetet. Är jag kvar på jobbet har jag dåligt samvete för att jag inte är hemma med Marcus och är jag hemma har jag dåligt samvete för att jag inte är på jobbet.

Målet är att försöka jobba så mycket som möjligt när Marcus inte är här för att kunna ha lite kortare dagar när han är i stan. Just nu har vi otroligt mycket att göra så det är inget problem att fylla arbetsdagarna. När januari är över ska jag unna mig en spabehandling hos Annette för presentkortet jag fick av pappa i julklapp. Jag har inte bestämt vad jag ska göra än, men något riktigt avslappnande ska det vara.

Inga kommentarer: