torsdag 8 november 2012

Sjuk

Den här veckan hade jag ett fyllspäckat schema och jag var helt inställd på att jag skulle behöva jobba mycket. Men riktigt så blev det inte utan istället blev jag sjuk. Det började i söndags kväll när jag började må illa och jag var helt övertygad om att jag skulle bli magsjuk. Det hände ingenting men illamåendet hängde i under flera dagar. Jag gick till jobbet i måndags morse men mest för att hämta hem jobb så jag stannade inte så länge. Sen var jag hemma hela tisdagen men eftersom det var den absolut sämsta veckan att bli sjuk var jag tvungen att jobba en hel del hemifrån och pga det var jag helt slut på kvällen och orkade inte ens resa mig upp ur soffan.
 
Igår mådde jag inte direkt bättre men jag var ändå tvungen att gå till jobbet pga deadline på två rapporter och dessutom måste all moms vara klar denna vecka eftersom skattedeklarationen ska in på måndag. Dessutom ska jag på utbildning måndag-onsdag nästa vecka så det var väldigt mycket som jag behövde få klart den här veckan. Jag pinade mig till klockan ett innan jag gick hem. Då hade jag iaf gjort klart allt som var akut så att jag inte behövde ta med mig något jobb hem. Så då kunde jag bara vila resten av dagen och det har jag gjort idag också och det var nog precis det som behövdes för nu börjar jag känna mig piggare.
 
Nu känns det som att det mesta löst sig ganska bra ändå men det är så jäkla typiskt att man blir sjuk vid det sämsta tillfället. Fast det tycker man kanske alltid.

Inga kommentarer: