onsdag 31 oktober 2012

Träningsvärk av cirkelfys och massage

Igår körde jag ett cirkelfyspass på lunchen. När jag bodde i Uppsala var cirkelfys mitt favoritpass och jag körde minst ett pass i veckan men nu var det över ett halvår sen och det kändes verkligen. Idag har jag jättemycket träningsvärk vilket jag i och för sig tycker är ganska skönt. Då vet man iaf att träningen tar. Men idag har det varit lite väl mycket i axlarna. Höll knappt på att få av mig sporttoppen idag pga att jag inte kunde lyfta armarna över huvudet. Jag tror att det är kettlebells som är den största boven till denna smärta.

 
Men jag tror även att det kan bero på massagen jag fick igår. Vi får massage en gång i månaden på jobbet och det är verkligen välbehövligt. Jag försöker ändå vara duktig och stå och jobba en del men jag måste spänna mig ändå för jag får alltid hårda knutar nedanför nacken. Nu var det värre än tidigare för jag fick ingen massage förra månaden så hon fick ta i rejält för att lösa upp dem. Det kändes kan jag säga, men det konstiga är ju att det är skönt ändå trots att det nästan gör ont.

Inga kommentarer: