torsdag 5 januari 2012

Disciplin

I måndags började jag med Viktklubb igen. Jag bestämde redan för över en månad sen att jag behövde ta tag i mitt liv. Rutinerna har inte satt sig sedan jag började nya jobbet. Jag har varken ätit eller tränat som jag brukar och då tog det inte lång tid innan alla kläder stramade åt. Det märks nästan ingenting på vågen, men det tycker jag ändå är ganska ointressant. Det är känslan som är det viktiga. Det värsta tycker jag faktiskt har varit att jag tydligt känt av att jag inte har lika mycket energi som jag brukar.

Så nu gäller det att få ordning på rutinerna och komma in i de bra vanorna igen. Tyvärr stoppar ju den här jävla förkylningen all träning så det blir till att mjukstarta lite. Då blir det fullt fokus på maten istället och allt vad godis och sötsaker heter är totalförbjudet.

Imorgon kväll ska jag träffa tjejerna. Josse har bjudit in oss för att hjälpa henne dricka upp den dryck som blev över från nyår. När jag kör Viktklubb brukar jag ju ha som regel att jag bara får dricka alkohol om jag tränat tidigare på dagen. Det är en omöjlighet imorgon eftersom förkylningen inte gett sig än så det blir det första testet för min disciplin.

Inga kommentarer: