tisdag 3 januari 2012

Förkyld

I torsdags vaknade jag upp med jätteont i halsen och en näsa som inte ville sluta rinna. Helt utan förvarning hade jag drabbats av förkylningen från helvetet. Pga av detta fick nyårsplanerna styras om, men det blev en riktigt lyckad kväll ändå.

Igår morse åkte jag bara en snabbis till jobbet för att hämta lite grejer så att jag skulle kunna jobba hemma. Jag kan inte komma ihåg många gånger som jag har varit så här förkyld, men det var verkligen inte läge att vara hemma från jobbet just nu. Eftersom jag var ledig två dagar i förra veckan låg jag efter och jag hade redan ställt in mig på att behöva jobba torsdag och fredag den här veckan trots att vi egentligen är lediga. Därför var det inte att tänka på att ta några sjukdagar. Som tur var har jag inte haft någon feber iaf så jag har orkat jobba lite. Då är det ju superbra att vi har möjlighet att arbeta hemifrån. Tror att jag har fått ihop tio, elva timmar de här två dagarna och det får jag vara nöjd med. Imorgon har jag iaf tänkt åka in till kontoret för nu känner jag mig piggare.

Efter jobbet ska jag, Sara och pappa gå på bio och se The girl with the dragon tattoo. Filmen är ganska lång så den börjar redan 17.30. Men det är nog bra att jag har några planer direkt efter jobbet annars är risken stor att jag hade suttit kvar hela kvällen och det kan ju vara onödigt att överanstränga sig i början. Det får helt enkelt räcka med att jag förmodligen kommer att behöva jobba stor del av helgen.

1 kommentar:

Carina sa...

Halloj, ja du ,du låter precis som din mamma när det gäller jobbet,hi hi, vet ej om det är positivt eller negativt. Krya på dig. Kram.