tisdag 31 maj 2011

Sista gången på Eko

Idag har jag suttit och läst handelsrättsliga C-uppsatser hela dagen för att vara redo inför morgondagens slutseminarium. Jag känner mig faktiskt lite nervös vilket jag inte brukar bli. Jag och en tjej till har fått byta grupp nu till slutseminariet så jag vet inte ens riktigt vilka som kommer att sitta där och tycka till om min uppsats. De kanske tycker helt annorlunda än mina tidigare gruppmedlemmar och då blir det lite jobbigt. Min handledare hade iaf inga egentliga kommentarer att komma med när han äntligen hörde av sig i slutet på förra veckan. Han tyckte allt såg bra ut sa han och han skulle inte vilja ändra på någonting egentligen. Därför har jag vaggat in mig själv i någon falsk trygghet där jag tror att allt kommer att gå bra imorgon. Och det gör mig nästan ännu mer nervös, för om jag får dålig kritik blir det betydligt jobbigare att hantera om jag har den inställningen.

Men istället ska jag fokusera på att det förmodligen är sista gången jag sätter min fot på Ekonomikum. Den byggnaden är iaf inte det jag kommer att sakna mest med Uppsala även om jag har en hel del roliga minnen därifrån också. Det känns som en evighet sen jag klev in där första gången. Då hade jag ingen aning om vad jag skulle förvänta mig och nu har jag helt plötsligt haft fyra underbara år här med en hel del slit men desto mer roligheter. Det är med blandade känslor jag lämnar Ekonomikum och Uppsala.

2 kommentarer:

Tove sa...

Stort lycka till imorgon! Jag är säker på att du kommer att klara dig galant.. :) Och Uppsala finns kvar, trots att du lämnar. Genom alla nya vänner och fantastiska minnen som du skaffat dig där. /T

Åli sa...

Jaa, jag håller verkligen tummarna för dig imorgon! Det kommer säkert att gå bra :) Skriv sen hur det gick! Visst saknar man Uppsis, och då mest gänget, vad är staden utan människorna? Kommer bli konstigt när även du beger dig hemåt, även om jag nu inte varit världens flitigaste besökare det senaste året, dock är jag ju iaf flitig besökare här, alltid något? ;) Som sagt, jag håller tummarna för dig imorgon! You go girl!