fredag 25 mars 2011

Uppstart

Idag hade jag mitt första möte med min handledare och det känns faktiskt jättebra. Servicen man får på handelsrätten är som natt och dag jämfört med feken. Han ska leta upp artiklar och maila dem till mig och prata med några kontakter han hade på Skatteverket som jag kanske skulle kunna intervjua. Dessutom började han skriva ut en handledning från Skatteverket på 600 sidor till mig. Men han fick inte ut de sista 200 sidorna, då sa han att han skulle skriva ut dem senare så att jag skulle kunna hämta dem när jag ville. Han tänkte på mitt studielån sa han så att jag inte skulle behöva skriva ut det själv. Dessutom får jag i stort sett komma och gå som jag vill på hans arbetsrum och hämta litteratur. När jag fick sånt här stöd blev jag faktiskt riktigt sugen på att komma igång.


Jag fick till och med en pärm. :)

2 kommentarer:

åli sa...

härligt att höra att det finns hopp för de dammiga universitets lärarna! :)

Tove sa...

Vaaahh?! Vilken handledare! Hoppas att det fortsätter så hela vägen. :)