fredag 16 april 2010

Dagens goda gärning

För nåt år sen tappade jag bort min plånbok. Då var det en snäll själ som tog hand om den och letade upp mitt mobilnummer så att jag kunde få tillbaka den. Med pengarna och allt kvar. Idag fick jag återgälda detta, men åt någon annan. När jag parkerade cykeln i stället såg jag att det låg en plånbok på en pakethållare på cykeln bredvid. Första tanken var: åh, vad jobbigt, måste jag ta hand om det här nu. Men jag kunde inte låta den ligga kvar, då hade ju någon säkert stulit pengarna som låg i. Så jag tog hem den. Men jag kände mig som en tjuv när jag tog den och gick. Om nån såg mig måste de ju ha trott att jag snodde den. Men hon blev iaf jätteglad för att få tillbaka den. När jag ringde hade hon inte ens hunnit märka att den var borta.

1 kommentar:

Josephine sa...

varför sätter man plånboken på pakethållaren ??