onsdag 7 oktober 2009

Inglourious basterds

Igår var Marcus och jag på bio och såg Inglourious basterds. Jag tyckte att den var bra, men kanske lite väl blodig. Men det får man ju förvänta sig när det är en Tarantino-film. Marcus tyckte däremot att den var lite seg, att det inte hände så mycket. När vi gick ut från bion hörde vi en tjej som sa att hon hade tyckt att det var roligare om hon istället hade bränt upp pengarna hon la på filmen. Så åsikterna verkar gå isär. :)

Idag har jag en undervisningsfri dag och en så länge har jag inte fått någonting vettigt gjort. Känner mig sjukt omotiverad att plugga för tillfället. Vi har fått besked nu om tentan. Den kommer att gälla, men de kommer att ta bort den frågan som behandlade saker som låg utanför kursen. Eller som de uttryckte det: "tentorna kommer att rättas så att ingen drabbas av den frågan." Så antingen kommer jag att kugga och då ha två tentor på sex dagar eller så kommer jag att precis klara godkänt-gränsen och då har jag ingen chans på VG i kursen eftersom den tentan ska slås ihop med nästa och sammanlagda poängen avgör betyget. Och då räcker det förmodligen inte ens om jag spikar nästa tenta. Så just nu känner jag mig bara sjukt trött på det här.

1 kommentar:

tove sa...

Man hade ju kunnat bli trött för mindre. Fy fan. Det får helt enkelt inte hända att de slarvar sådär! Själv sitter jag och skriver överambitiösa marknadsföringsuppgifter på löpande band. Jag kan inte få VG på den kursen eftersom man måste skriva salstenta i Uppsala för att få det. Ändå kan jag inte sänka ribban och lämna in något "dåligt".. Omotiverad? JA!