måndag 14 september 2009

Bröllopet

Ceremonin var jättefin och festen mycket lyckad. Det var kul att få klä upp sig...

...och att träffa släktingar som man inte sett på länge.

Jag och kusin Simon

Kusin Anna och Marcus

Fick även lära känna några nya bekantskaper. Marcus och min bordsdam respektive bordsherre var Sussis kusin och hennes pojkvän och vi fick sitta tillsammans. När vi kom till Odd Fellows där festen hölls minglade vi först utanför i väntan på brudparet. Då delades det ut lappar till alla. På damernas stod det låttitlar och på herrarnas stod det artister. Så var det bara att försöka hitta sin partner för kvällen.

Marcus och hans bordsdam Sandra

Maten var nog bland det godaste jag ätit:

  • Krabb och chiliskagen
  • Timjanstekt hjortfilé med hallon och balsamicosky samt kantarellmousse och potatisgratäng
  • Rommarinerade bär med glass

Under hela middagen hände det saker hela tiden och toastmastern hade ett digert jobb att sköta. Det var tal, roliga lekar, anekdoter, sånger och mycket mer.

Efter kaffe och tårta öppnades dansgolvet upp och festen satte igång på allvar. Det var shotstävlingar, kroatisk dans, afroperuker och mycket glad stämning.

Brudgummen, pappa och Marcus

Självklart ville även Marcus testa peruken.

Jag är jätteglad att vi fick komma på deras bröllop och dela den dagen med dem. Det var väldigt lyckat och jag har nog fått några idéer till mitt eget framtida bröllop. :)

2 kommentarer:

lillis sa...

AVUNDSJUK

tove sa...

Åh, va roligt med böllop! Jag vill också! Kan inte Marcus fria snart?!!!