onsdag 1 oktober 2008

Förstörda planer

Nu har vi kommit igång med makroekonomi. Hade andra föreläsningen idag. Tänkte sätta mig och skriva rent mina anteckningar nu direkt efter när jag fortfarande har det färskt i minnet, men då ligger Studentportalen nere. Där ligger de overhead som föreläsaren använder sig av. Och eftersom att det är en omöjlighet att hinna skriva av allt under föreläsningen på grund av hans höga tempo så behövde jag komplettera lite i efterhand. Så nu är jag lite irriterad. Jag hatar när jag inte får göra saker och ting när jag vill. Visst skulle jag kunna läsa lite i boken istället, men nu hade jag ju planerat att skriva rent anteckningarna och då vill jag inte göra något annat än just det. Det stör ju hela min planering!

Jag är medveten om att jag låter en smula galen nu, men jag är ett planeringsfreak and proud of it!

4 kommentarer:

Viktor sa...

PLANERA MERA!

Förstår din upprördhet över att bli tvungen att ändra på dina planer pga en händelse du inte kan påverka. Mycket synd om oss planeringsbesatta vid sådana här tillfällen och det är då vi måste visa varandra vårt stöd. Kanske ska vi bilda något slags forum för överdrivet planerande controlfreaks?

Sofia Norberg sa...

Hanna du är så härlig. Önskar att jag vore mer som dig.

Anonym sa...

en smula galen bara???

Anonym sa...

toooo many jokes!!!