torsdag 30 oktober 2008

Efter tentan

Usch! Känslor av irritation, ledsamhet och ilska blandas nu med lättnad. Lättnad för att det är över. Men inte gick det bra inte. När jag gick ut ur skrivsalen kände jag mig ändå ganska säker på godkänt, men visste att VG var kört. Efter att ett preliminärt facit (med ledningar till frågorna, inte hela rätta svar) lagts ut känner jag mig inte lika säker. 15 poängavdrag vet jag att jag har för fel och frågor jag inte ens svarade på. Man får ha 20 för att klara gränsen för godkänt. Det innebär att de måste vara ganska snälla när de rättar för att det ska gå vägen. Och om det inte går vägen uppstår nästa problem - omtentan ligger samma dag som Tove och jag åker till London.

Därför pumpas det nu musik på hög volym i mitt rum och jag lägger allt fokus på vilken outfit jag ska välja till kvällen. Allt för att släppa tankarna på de där åtta frågorna. Om några timmar, med några promille i kroppen, har jag förhoppningsvis glömt dem - tills imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, nej! Och inte fick jag chansen att dansa bort det med dig igår heller! Fy sjutton va kallt det var! Men in kom vi, och fulla blev vi.. Ny utgång med dig och mig, snarast! Ta hand om dig nu, och ta inte ut någonting i förskott! Jag tycker att du är bäst ändå!